Party, hot tub, IKEA :)

Sammanfattning:
Party i Oceanside, öl och chill i Encinitas, skickats öndringsprioriteringsschema till Danmark, study group, strand i Encinitas, Pizza Port, Panda Express, hyra film, hoppade nästan fallskärm, jobb, hot tub, mys, bokat biljetter till Florida, IKEA, sista provet i biologilaborationen.

Utförligt:
På fredagen jobbade jag från 8am-11pm. Shit, 15 timmar, man är inte så kaxig efter det. Var på en lekplats i La Jolla på morgonen med Valerie och tvillingarna och lekte i en av deras play groups. Så skulle de ut och äta på kvällen, Valerie och Greg, men så var han tvungen att ta ett viktigt samtal av något slag, så de kunde inte gå ut förrän 10.15pm, och då hade jag suttit och gjort ingenting, med båda föräldrarna hemma, sedan Kate och Blake somnade vid 7.45pm. Träligt. Fick dessutom en utskällning från Valerie. Greg var mitt uppe i sitt telefonsamtal och telefonen började göra konstiga ljud, typ som om någon försökte ringa från en av de andra hemtelefonerna. Jag satt i soffan i vardagsrummet och då kom Valerie ut och skrek: "Are you sitting on the phone!? Greg has a very important phone meeting!" Jag sa bara att jag inte sitter på telefonen, att den ligger på bordet framför mig, att jag inte har rört den och att jag nog skulle känna om jag hade en telefon upp i röven! Det sista sa jag inte, men ack vad jag ångrar att jag inte gjorde det. Sade bara att nu går jag till mitt rum istället. Så hon såg att jag blev ganska arg och lite nedstämd, så hon bad om ursäkt. Så det är okej. Var bara irriterande. :P

Så jag var ledig vid 11pm tiden, så då åkte jag till the towncenter här i Del Mar och mötte upp Simon. Tänkte antingen åka till en hookah bar (vattenpipa) eller till en fest i Oceanside. Bestämde oss för festen. Blev inbjudna av en amerikansk kille, Max, som vi träffade på Simons gym :P I alla fall, när vi kom dit var det precis som i en film: lyxigt hus, massor av folk, ut på terassen, pool, bbq, eldstad, chokladfonduefontän (!), och ännu mer folk, ca 45-50. Träffade lite nytt folk, men eftersom vi var där ganska sent så stannade vi inte så länge, drog väl därifrån vid 12.30am tror jag. Så fastnar vi bakom en bil vid ett trafikljus på rött hur länge som helst. Då ringer Max och säger att han sitter i 'bagaget' på bilen framför oss och att vi borde hänga med på efterfest och bara följa efter dem! Sagt och gjort, "follow that car!". Hamnade i Encinitas i ett riktigt schysst hus med 4 amerikanska killar, Max, Alex (Muffin), Tommy och Nick. De var väl lite smålulliga och var superexalterade över att vi var från Sverige och Danmark, och om möjligt ännu mer exalterade över att vi känner massor av "European nannies" xD De visade oss "how to shotgun a beer". Man tar en burk öl och håller den upp-och-ned och gör hål i den, sedan sätter man munnen till hålet och öppnar ölen på vanligt sätt, då kommer all öl att vara svald på ett litet kick! Jag var chaufför, så ingen öl för mig, men Simon visade dem minsann hur en dansk dricker öl. ;) Eller hur, Simon? (A)

Max, Tommy, Nick, Muffin, Simon

Max, Tommy, Nick, Simon

Körde hem från Encinitas vid 3.30am. Myspys i bilen med världens sötaste dansk. :)

På lördagen gick jag upp tidigt (fick väl en sisådär 3 timmars sömn :P) och tog en dusch och åkte sedan till postkontoret här i Del Mar och skickade in mitt ändringsprioriteringsschema till Danmark. Ändrade min första prioritering från Odense till Köpenhamn. Läkarlinjen. Vill ju plugga lite närmare en viss dansk, om man säger så ;)
Sedan blev det riktig amerikansk skitlunch i form av en, dock åh så god, hamburgare via en drive through sedan på väg mot en study group inför det sista testet i biologilabben på måndag. Jag och Paul satt och var lite duktiga i ett par timmar. Han är riktigt kul att hänga med, faktiskt. :P Samma humor ^^
Chillade på Starbucks efteråt och mötte upp Simon senare och vi åkte till Encinitas till någon strand där och tog lite bilder. :)

Aw

Ellen: "Gör något med din tunga", då kör Simon all in på sexy, medan jag kör på silly ^^
Till Pizza Port efteråt och träffade Janina och Janine. Pizzan skulle ta en timme dock, så jag och Simon beställde inget, utan satt bara och snackade med tjejerna ett tag. Så kommer pizzan efter 20 minuter ändå, men då orkade vi inte beställa. Mette kom dit också. "So I'm gonna go with you to the skydiving place tomorrow, Ellen". Jaha, du kunde kanske fråga mig om det var okej? Gosh, ibland är hon en aning irriterande. Snäll tös, men men.
Så Simon och jag åkte till Panda Express istället. För er i Sverige, det är en snabbmatsrestaurang med kina- och thaimat! :D Supergott!

Ellie och Kim. Nice smeknamn. :P

Janine, Janina och Mette
Sedan hyrde jag och Simon en film, Dumb and Dumber, klassisk skrattkomedi med Jim Carrey, och såg den i bilen. Haha, det är en sak som suger med att vara au pair, att inte kunna dra hem till någon och bara kolla på film. Eller det är såklart olika i olika familjer, men man känner alltid att man är skyldig familjen något om man frågar om man får ta hem någon.

På söndagmorgonen begav vi oss långt söderut, hyfsat nära Mexico, för att hoppa fallskärm! :D Men vädret var riktigt kasst, mulet och molnigt, och jag var tvungen att vara hemma vid 12 för att jobba, så det blev inget med det. Men förtvivla icke, goda vänner, jag ska nog minsann hoppa ut från ett flygplan snart nog! Torsdag morgon, bestämt! :D Julie och Manni hoppade, men det var efter jag åkt hem. Valerie behövde mig hemma vid 12, prick!, för hon behövde göra sig i ordning i en timme innan hon åkte till en baby shower. Fuck my life. Ibland suger det att inte ha sitt eget liv och sin egen fritid här. Om en värdmamma säger "hoppa", då hoppar au pairen. Sånt är livet. Så jag lääängtar till att komma hem! Haha. Men jag klagar banne mig inte på fritiden här - det är sjukt kul! :D

Simon, Mette, Christina, Janina, Janine, Manni, Julie. 8 galna personer som vill kasta sig ut i luften 5km (tror jag?) ovanför marken!

När jag var ledig åkte jag och Simon till Encinitas och träffade Katarina och Helena och hade det mysigt i Kattas hot tub. :)

Helena och Katta

Simon, jag och Helena. Tack för en toppenkväll :D
Fick sms från Valerie att jag inte behövde jobba förrän 4pm på måndagen! Hell yeah! Så jag och Simon stannade ute länge ;)
På måndagmorgonen träffades jag och Simon på Starbucks och bokade biljetter till Florida 25juni-4juli! :D Niiiiiice som attan alltså! :D Därefter tog vi en tur till IKEA! :D
Svenska köttbullar! Heja Sverige!

Trevlig dag på IKEA med världens bästa pojkvän.
Pluggade röven av mig på Starbucks efteråt, inför sista testet i biologilaborationen.  Inte så förberedd som jag borde varit. Som vanligt. Haha, sista minuten och varje gång lovar jag mig själv att börja i tid inför nästa prov. Inte då. :P Haha. Men det gick nog hyfsat ändå. :)

I'm in looooove :)

Okej, nu får det vara nog med bloggandet!
Ta hand om er, och se till att kommentera lite, vet jag ;)

Puss och kram från So Cal!

-Wikenfors




Kommentarer
Postat av: Charlotta

Ja du min lilla kusin (inte så liten längre!!), du verkar verkligen leva livet där borta i solen. Här hemma börjar våren komma sakta med säkert. Åh vad jag önskar att man hade en massa pengar så att man skulle kunna komma och hälsa på!! Lova att ta det försiktigt när du hoppar fallskärm (hur man nu gör det)!! Vilken upplevelse! Weee! Förresten, hur uttalas Simons namn? Säger man som i Sverige, eller som i England, eller har de nåt alldeles eget uttal i Danmark (de brukar ju ha det på saker och ting..!!) Och hang in there när föräldrarna blir dryga, det hör liksom till! Bra att du put your foot down och visade att hon irriterade dig, stå på dig!! Det har ju alltid sina ups and downs men det verkar verkligen som att din fritid där är värt det!! :D Ha det bäst! kram /Din lite större kusin

2010-05-19 @ 08:17:50
Postat av: Göran

Vad lustigt, jag tittade på "dum dummare" hos Monika i fredags.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0