Hoppa fallskärm!

Sammanfattning:
Bootcamp. Hoppat fallskärm! :D

Utförligt:
Bootcamp på tisdagen. Nice att ha ett riktigt träningspass :D Kondition, armar, ben och mage i fokus. Schysst tränare också, Krista, 21 år. Berätta för henne att vi ska till Tijuana, Mexico, på söndag och hon sa bara: "Haha don't go, if you need booze, I'll just buy some for you" ;) Men vi ska banne mig till Tijuana på söndag! :D Weei!
Så i dag på morgonen åkte jag och Simon till the towncenter och försökte ringa till Köpenhamns Universitet, lite frågor om min ansökan, men de svarade inte. Så begav vi oss av söderut, ner mot San Diego och den mexikanska gränsen, till flygbasen, varifrån vi skulle hoppa fallskärm! :D

I believe I can fly!!













 

Hell yeah! :D

Var lite nervöst att sitta i planet. Det var världens minsta lilla plan! Fanns inte ens sittplatser, utan man satt på golvet, 30cm från öppningen, och det var ingen dörr! :O :D Coolt! Simon var vänlig nog att låta mig hoppa först! Aw, vilken gentleman, damerna först! :D Haha.

Eric (Simons instructor): "So why are you here today?"
Simon: "I'm going to risk my life for fun!" ;)

 


Flög precis vid gränsen till Mexico och såg över till Tijuana (dit vi ska på Söndag :D) och hade en perfekt vy över San Diego, Tijuana, bergen och havet. :) Håret flög överallt, som ni kan se på videon (!) härunder.
När det var dags att ho

 

ppa var det fjärilar i magen kan jag lova! Satt ut över kanten på planet i ett par sekunder innan vi hoppade ut!!! :D Gjorde en volt/flip det första vi gjorde när vi kom ut. Det ser man också på videon. :) Gaaah! Det var sjuuuuukt kul! Sån jävla adrenalinkick så det är inte sant! Sedan fick jag styra fallskärmen när vi vecklade ut den, och fick den att svänga och åka fortare och så. Och förresten, precis i början när jag har hoppat ut och vi har vecklat ut fallskärmen så pekar jag på Simon när han faller, vi såg honom precis lite efteråt, och kom ganska nära varandra faktiskt. :D Jag skulle verkligen kunna tänka mig att hoppa en gång till. Men det får vi spara till en annan gång - nu är jag sugen på att hoppa bungyjump (bungee jump)!! :D Craazy!

 



Fan vad kul det var alltså! :D




Säger även grattis till Sara som fyller 20 år i dag! :D Love you honey! Saknar diiiiig!






Spännande saker inom snar framtid:
Tijuana på söndag
Las Vegas, Nevada 12 juni
Miami, Florida 25 juni
Floatopia 4 juli
Aspen, Colorado 6 juli
Bungee jump
Six Flags
Cabo, Mexico
Montana

Kanske även Japan i juni och Costa Rica i augusti. :) Vi får se :D

Puss och kram!

-Wikenfors


Kommentarer
Postat av: Charlotta

You're craaaaaaazy!!!!

2010-05-21 @ 13:11:18
Postat av: maja

hur mkt kostade det att hoppa?:)

2010-05-21 @ 15:43:50
Postat av: Sara

Fan vad coolt! Såg så jävla kul och häftigt ut :D Och tack så mycket! :D Saknar dig som fan! <3

2010-05-27 @ 20:16:26
Postat av: Ellen

Hihi nu eller aldrig :D

Vi fick det för $205. Det var för hoppet och för videon, och vi fick det lite billigare för att vi hittade en rabattkupong i en tidning plus att vi hoppade en torsdag, och inte på helgen.

Ahh, Sara, saknar dig meeeeed! Vi BEHÖVER skypea nu! <3

2010-06-22 @ 23:07:36
URL: http://wikenfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0