Cirque du Soleil, orm och skandinavisk fest

Sammanfattning:
En dansk tjej anordnade ett skandinaviskt party på ett hotellrum i downtown San Diego. Cheesecake Factory.
Jag och Simon var på den häftigaste "cirkusen" jag någonsin sett, Cirque du Soleil!

Utförligt:
Jag, Simon och Mette åkte till Cheesecake Factory i Fashion Valley för att äta middag innan vi skulle vidare till ett skandinaviskt partäääy i downtown San Diego. Fick vänta ganska länge på att få ett bord, så vi underhöll oss själva med att jämföra svenska, danska och engelska barnsånger. Jobbskada, skulle jag vilja säga. :P Ibland känner man att man är för mycket med barn, när man kommer på sig själv med att nynna på signaturmelodin till Sesame Street eller kanske imse vimse spindel. ^^
Mette på Cheesecake Factory  Simon med enorm burgare :P De har riktigt god mat på Cheesecake Factory, faktiskt! Men jag hade aldrig testat deras cheesecakes, så var faktiskt tvungen att ta en ;) Och gissa hur många kalorier den innehöll då (alla au pairer här är som besatta av kalorier och diet, SUCK)... 1500 kalorier! x) Yummy. Men den fick minsann följa med mig hem i en doggy bag. :P

Simon och jag. :) Shit den här bilden är supersöt tycker jag :) Vi skrattar åt att Simon såg helt nerdrogad ut på de andra bilderna. (A) Hihi. Sedan satte vi kurs mot ett hotell i downtown där vi skulle ha skandinavisk fest :)
Det var flest danskar där, och när de snackade hade jag ingen aning om vad de sa, så när de drog ett skämt eller något så skrattade jag bara med för att inte verka oartig. Och dessutom för att danska låter rättså roligt, plus att de var några riktiga bonnrövar till danskar också, från Jylland! xD Haha

Jag, Carin, Riita och någon annan. Vi var svenskar, danskar, norrmän och finskar där. Så fick jag mig min första amerikanska öl, tror jag bestämt. Vilken utspädd skit de dricker här! Allt ska vara "Light". Pff - tacka vet jag Europa! Vi kan öl, vi. Och min lilla, lilla by hemma i Sverige, Bredaryd, ja vi har minsann vårt eget bryggeri! :D (Jadå, lite smygreklam måste man ju få göra).
Senare ville alla andra ut och dansa, men Simon, Mette och jag är ju inte 21, så vi stannade på hotellet och drack öl, och sedan plundrade vi deras ölförråd, för vi hade betalt, faktiskt, så vi tyckte vi var värda det ;) Haha, och sedan hade vi lite kul med alla tomflaskor.. ;)




Förresten, när jag var ute och lekte med tvillingarna i trädgården så kastade Kate sitt hårspänne i rabatten, och när jag sträckte mig för att plocka upp det så såg jag det här...

... waaaah, en bebisskallerorm! :S Drog med mig tvillignarna in i huset, sprang upp och hämtade min kamera och tog kort på ormen. Visade min värdpappa senare, och han sa att, ja, det var en bebisorm, skallerorm, rattlesnake! Så han gjorde en hemmagjord ormfångare av en kvast och ett snöre (han är fyndig, han) och vi fångade bebisormen och stoppade den i en box, tills vi kunde få dit någon från något slags animal center. De är bebisormarna som är allra farligast, för de kan inte kontrollera sitt gift än, och de har mest koncentrerat gift. Så det var en farlig liten rackare allt! Men riktigt söt, jag gillar ormar ^^ Och det gör min värdpappa, Greg, också, och han frågade min värdmamma, Valerie, om vi kunde behålla den som husdjur, och hon sa "aldrig i livet" och då började han fråga runt på sitt företag om det inte skulle vara en bra idé att han ormen där, eftersom de har försöksmöss (biotechföretag) där och då kunde ju ormen göra lite nytta också, och han hade redan övertygat folk på jobbet om att bygga en slags bur till ormen, när Valerie ringde honom och sade att det inte gick för sig och att någon skulle komma och hämta upp ormen snart. Han blev arg och lade på luren. ^^ Haha, han ville verkligen ha den där ormen. Aw :)


Jag och Simon gick på Cirque du Soleil den 17 mars. Det är den cirkusen som är från Las Vegas, och de har en föreställning som reser runt, och den som var i Del Mar hette Kooza. Fick biljetter för $40 styck ungefär, för bra platser, och det är ganska billigt faktiskt. I Las Vegas får du betala närmare $200 tror jag. Ojojoj, det var så sjukt! Så galet! Så fantastiskt, roligt, underbart, otroligt! :D

Den här showen var mest inriktad på akrobatik och clowner. Alla artiserna var så otroligt talangfulla och duktiga på vad de gjorde, jag satt och pekade och blev uppspelt som ett litet barn. :P "Wooow, did youu see that? How the fuck did he do that? Oh my god, did you see that!?!" X) Men det var verkligen fantastiskt!

http://www.youtube.com/watch?v=v4V7S6P07cU Se det här! Contortionists! Helt jävla sjukt! Borde vara omöjligt att göra såhär! Sååå imponerande! När vi såg var det dock två stycken, istället för tre. Men fortfarande minst lika coolt :)


Nu ska jag ta och sola lite, sen blir det till att ta tvillingarna till musiklektion, eller "lek med musik". :)

Blir möjligtvis så att jag hoppar fallskärm nu på lördag :D Vi får se :)

Puss på er alla!

- Wikenfors


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0