Aaaawesome! You gotta love California

Sammanfattning:
Simons mamma har varit här nu, och vi har visat henne runt lite. Sett Beach Boys live. Solat på stranden. Fest. Chill i Pacific Beach.

Utförligt:
Gosh, förra söndagen kom Simons mamma hit till San Diego. Jag följde med Simon till flygplatsen och hämtade upp henne och shit vad nervös jag var. ^^ Men det var onödig nervositet - hon var jättegullig :) Vi visade henne runt på Coronado, en ö precis utanför San Diego där man har en väldigt vacker utsikt över San Diegos skyline. Drack öl, riktigt, dansk öl, på hennes hotell sen. Halleluja för Carlsberg! :D På kvällen åt vi god mat i Del Mar på Jimmy O's, en restaurang. Hörde hur ett band spelade en bit bort, och fick reda på att det var Beach Boys som spelade! De riktigta Beach Boys! :D Så häftigt :)

Simon och jag, Jimmy O's on 15th Street, Del Mar, CA

På måndagen hade jag min biologilaboration och gissa vad vi skulle göra? Urinanalys! På vårt eget kiss. Yuck! Haha, så alla gick ut och kissade i varsin kopp. ^^ Haha, det var en lite ovanlig labb måste jag säga. Mycket närmare sina labbkompisar kommer man nog inte tror jag. :P På tisdagen fick jag tillbaka mitt test från biology lecture, 98%, A+... Ja vad kan jag säga? Svensk domination! ;)
Hade bootcamp på kvällen på tisdagen och tog ut mig alldeles fullständigt. Skönt efteråt, men pina och plåga när man väl är där. :P Åkte med Simon och hans mamma, Vibeke, till Pizza Port i Solana Beach efteråt. Blir inte bättre än en pizza efter ett skönt träningspass :)

Son och mor :)

På onsdagen var jag ledig till 12, för att jag jobbade så mycket den här veckan, så jag, Simon och hans mor åkte till La Jolla och såg sälarna och två utsiktsplatser. :) Mycket vacker. Meget dejligt. Ja just det, btw, vi snackar svenska och danska hela tiden. X)

Utsikt över La Jolla från en liten stig nära La Jolla Cove.

Simon och Vibeke vid en utsiktplats i La Jolla

Ser ut över ett underbart vackert La Jolla - vem vill komma och hälsa på? ;)

Aaaw :)

På torsdagen skippade jag min biologiklass (bad girl, I know! :P) för att åka upp till Oceanside och sedan Carlsbad outlets. Åkte med Simon, Vibeke och Mette. Alltså. Tre danskar. Woah, det var inte det lättaste, men det gick. Jag har numera blivit en jävel på danska, kan jag lova! X) Var ute på piren i Oceanside.

Mette, jag och Simon

Sedan gick vi på the Farmers Market i Oceanside och chillade. Jag köpte ett halsband och något slags grej för att ta bort hår på benen, så himla mycket bättre än att raka benen hela tiden! :D Därefter åkte vi till Carlsbad Outlets. jag hittade världens mysigaste tröja/jacka på Adidas, men den är lite för varm för California tror jag, men blir perfekt till jag kommer hem till kalla (men ack så underbara) Skandinavien igen! :D
Jobb till 8pm, då åkte jag till Souplantation och mötte upp Simon och hans mamma där. Världsbäst mat asså! Habba habba, som en god vän till mig skulle sagt. ;)

Souplantation. En dansk och en svensk - perfekt match ;)

Jobb på fredagen. Var hemma till ungefär 8.45pm tror jag, lååång jobb dag. Också en väldigt hemsk dag, den 7 maj.. Två år sedan min mamma dog. :,( Älskar dig, mamma ♥ Så Simon och jag åkte ner till stranden på kvällen och satt där med tända ljus och en filt. Tänkte på mamma. Men den 7 maj är också ett bra datum, för jag och Simon firade även 2 månader. Eller, två officiella månader, ska jag väl säga. Är väl mer fyra månader nu tror jag. Men två officiella i alla fall. :) Så vi hade en mysig kväll, trots allt.

På lördagen åkte jag till stranden och jobbade på brännan - gick ganska bra måste jag säga :) Supernajs väder :) Började jobba vid 4pm. Trodde jag skulle jobba till 12 eller något, men de kom hem redan 10.10pm :) Så jag kollade runt vad folk gjorde och så blev det så att jag hittade en fest i Carmel Valley :) Var en som jag träffat på gymmet som bjöd in mig (eller jag bjöd väl snarare in mig själv ^^), så ingen annan ville komma dit, så jag åkte själv - och nej, pappa, jag blev inte våldtagen eller nerdrogad. Bra va? :)
  Max och jag     Så nice att dansa igen :)

På väg hem, mitt i natten, stannade jag till vid RiteAid och hittade sista-minuten kort och ballong till Valerie, min värdmamma, på mors dag. Ett sött litet kort som jag skrev från Kate och Blake. Hon blev glad :)

På söndagen åkte jag och fixade en present till Greg, min värdpappa, på Staples. Skrev ut 6 bilder på honom och tvillingarna och Valerie och köpte två ramar. Tänkte att han kunde ha dem på jobbet. Tror han uppskattade det :)
Sen mötte jag upp Helena, Shayan och Katarina i Pacific Beach på Cafe 976 :)

Fan vad kul vi hade åt den här bilden! Var redan inna på massa snack om gay, och så lyckas jag få det här på bild! xD

Åååh så sött :) Helena och Shayan. Helena är en underbar tjej asså :)

Katta och jag på Cafe 976 :) Haha, hon skulle säga något till mig, och jag var så inställd på att det skulle vara på engelska, så när hon sa "körtelfeber" på svenska (eller, jag menar, på SKÅNSKA ^^) så fattade jag ingenting :P Förlåt för det, Katta. ^^
Gick runt lite i Pacific Beach, till Urban Outfitters och Yoghurtland :D Aldrig fel!

Katta, jag och Helena! Fan vad kul jag har med er, tjejer! ♥
Vi åkte till La Jolla till The Livingroom och rökte vattenpipa. Smak: X on the beach.
Helena: "I wanna do my X on the beach" ^^
Satt i x antal timmar där och bara chillade. :) Sedan gick vi till en snofsig italiensk restaurang och åt supergod mat! :D
 Giiiirls  Så söta :)  Sunset

Så det var en supertrevlig dag :)

I går, måndag, jobbade jag som vanligt. Men nu flippade min värdmamma ut igen, för tvillingarna hade fått några slags röda små utslag på kroppen (de gick på antibiotika för de var lite krassliga förra veckan och hade typ halsinfektion) och det blev till att åka till doktorn bums! Som jag trodde var det inget farligt, bara en naturlig reaktion på medicinen de fick. Inget smittsamt alls. På kvällen hade jag biologilaboration igen. Fan vad kul det var den här gången asså! :D Jag har världens roligaste labbgrupp - Paul, Jaqueline och Maddie. :) Vi skulle lära oss om naturligt urval (de mest lämpades överlevnad) genom att vara rovdjur med redskap i jakt på byte. I andra ordalag: vi blev utrustade med olika redskap - sked (jag, Paul och Jackie fick det), pincett, ätpinnar (chopsticks) och "tongue depressors", vilket är sånt som doktorn stoppar i mun på en när de vill att man ska säga "Aaaah". :P Sedan var vi i grupper på 4-5 personer med olika redskap runt en låda med bark. I barken låg det massa bönor, i olika färger, värda olika mycket poäng. Så fick vi två minuter på oss att plocka upp så många bönor som möjligt och få mest poäng, för att se vilket slags redskap som var mest lämpat för att fånga bytet (bönorna). :P Kan bara säga så här: Spoon domination! :D Vi är tävlingsinriktade i vår grupp haha. Så skedarna var de mest lämpade för att fånga bönor. ^^ Kul labb.

Efteråt åkte jag och mötte Simon och hans mamma på hennes hotell. Gav henne en bok (John Grisham) i mors dags present. :) Drack lite öl, Corona :) weei. Haha. Väldigt trevligt att träffa Simons mamma faktiskt, hon var snäll :)

Tisdag. I dag. :) Tjoho, jag har kommit ifatt! :D (Eller vänta lite, det kommer nog en blogg om Valborgsmässoafton snart tror jag ;)) I dag har jag varit på biologiföreläsningen, gått igenom nervsystemet, och nu jobbar jag. Tvilllingarna har sin nap nu. I kväll blir det bootcamp - tagga tagga tagga! Sen Starbucks tror jag :)

Tänkte bara berätta om allt skoj som kommer hända nu inom snar framtid:
* Ut och rida hästapålle med Simon
* Bungyjump från en bro
* Födelsedagsfest på en båt
* Tijuana söndag 23 maj
* Bar Mitzvah (för Simons värdbarn) med tillhörande fest och natt på hotell
* Las Vegas i mitten av juni

Sedan förhoppningsvis Florida med Simon i sommar en vecka :)

Gosh - kan inte fatta att jag bor här! Det är underbart! :D

Puss på er alla, ta hand om er!

- Wikenfors

Kommentarer
Postat av: Anonym

Beklagar med din mamma. Vad hände?

2010-05-12 @ 01:06:57
Postat av: Ellen aka Ellie :P

Lungcancer.. :,( Vem kommenterade? Du får skriva i ditt namn. :)

2010-05-12 @ 09:07:38
URL: http://wikenfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0