Bar Mitzvah och underbar tid i So Cal!

Sammanfattning:
Bar Mitzvah, downtown San Diego, bio, vandrat i Torrey Pines, overdraft fees, beställt vin ^^

Utförligt:
Okej, jag börjar väl med att berätta att jag har haft den sista bootcampen nu, där man tränar armar, mage, ben och kondis. Hård träning.
   Jag och Krista, tränaren
För att fira så åkte vi till Sammy's efteråt. Riktigt god mat. Klädde upp oss lite, och så beställde jag ett glas rött vin, Cabernet, och de frågade inte ens hur gammal jag var! :D Man måste ju vara 21 för att dricka här i landet Annorlunda.
  Fuck underage! :P
Åkte till UCSD, tänkte köpa en tröja, men det får vänta ett litet tag tror jag. Hade kul med en staty istället. Drog ner till La Jolla med Simon efter det.

Fick ledigt på fredagmorgonen också, för att de behövde mig så länge på kvällen. Då blev det en tur till Del Mar Beach, sola, chilla och sparka boll med Simon. :)
  Säga vad man vill om danskar och deras språk, men jag har i alla fall hittat en riktigt het dansk (skiteröv!). ;) Här är vi i Pacific Beach, går strandpromenaden efter ett besök på Yoghurtland :D

På lördagmorgonen hämtade Simon upp mig och så åkte vi till synagogan där hans värdbarn skulle ha sin bar mitzvah, vilket är ungefär den judiska motsvarigheten till kristendomens konfirmation. Höll väl på i två timmar ungefär och mycket av det var på hebreiska, de läste stycken ur Toran och sjöng en himla massa sånger, och det mesta startade med: Baruch atah Adonai eloheinu melech haolam, som betyder ungefär: prisad vare du, vår evige gud, universums härskare. Tror jag. :P Så hade Simons värdbarn, Sandris, ett tal och någon annan höll ett annat tal. Intressant att se traditioner från andra religioner. :) Därefter var det lunch, och vi träffade Sandris första au pair, Philip och hans flickvän Elina, båda från Sverige. Efter lunchen åkte jag och Simon in till downtown San Diego och gick runt i Horton Plaza. Jag köpte en blå klänning och ett par byxor. :) (Forever 21 och Wet Seal).
Klockan sex började festen för Sandris på hotell Sheraton, fancy fancy. :P
 De hade en bartender, och Simon gick dit och bad om en öl. Inga problem. Så kmomer jag 5 sekunder senare, och ber om ett glas vin. "Jaha, är du 21?" Skeptiskt. "Yes, of course!". Haha, så fick jag mig mitt glas vin. :P
Här är jag och Sandris första au pair, Philip. Svensk. Han var himla rolig asså. Bra humor och kunde minsann snacka sig till allting. :P Haha.
Philip och Simon.

Allt som allt så var festen verkligen över förväntan! Jag hade supekul! De hade en känd japansk artist från LA som gjorde skulpturer av djur och annat - allt av godis! Smält socker, typ. Väldigt detaljerat, kolla bara på den här enhörningen! :D Det var även en 'station' där man kunde spela in sig själv i 7 sekunder, och sedan gjorde de en "bilderbok" av det, som en sådan man hade när man var liten och när man bläddrade snabbt så såg det ut som om det var en filmsekvens. :) De hade även hyrt in en karikatyrmålare, så jag och Simon fick ett porträtt tillsammans. Sedan anordnade de även lekar, och på något underligt vis lyckades alltid Sandris eller hans lag vinna ;) Jag och Simon deltog i en springlek dock, och vann nästan, men jag kan skylla det på mina högklackade skor (som jag fullkomligt älskar! :D). Blev en hel del glas vin kan jag säga. En aning lullig i slutet av kvällen. (A) Hade trevligt med Simon, Philip och hans flickvän Elina. Satt uppe på mitt och Simons hotellrum och spelade Sanning eller Konka (tack för presenten, kära syster!) och drack Corona. Dagen efter åkte jag och Simon in till Horton Plaza igen och han köpte en klänning i present till sin lillasyster som fyller 18 år snart. Aw, gullig storebror. :) Jamba Juice frukost är heller aldrig fel. :D
Tog en snabbis till Old Town för Simons Lcc möte, men vi hittade dem aldrig, och ingen svarade på sin mobil, sp vi bara gick runt där en kort stund och åkte sedan till Rancho Santa Fe (San Diegos Hollywood, riktigt rikt område) till ett poolparty för Max, en kille vi träffat här. Stor pool, jacuzzi, tennisbana, stor trädgår och stort hus. :) Så drog de fram en sådan där "slip'n'slide" och så slängde sig alla nedför backen. :D Skoj!
På kvällen hade jag och Simon mitt hus för oss själva. för min värdfamilj var uppe i Orange County hos min värdpappas föräldrar och firade Memorial Day (de minns alla fallna soldater. Eller med andra ord - tar och softar på stranden :P). Vi köpte lite snacks och Ben&Jerry's och hyrde en film, riktig chickflick, "Before you say I do" tror jag den hette. Soft kväll, slappade och kollade på ett avsnitt från en dansk tv-serie som Simon gillar som heter Klovn. Förstod inte allt, men den var rätt rolig faktiskt. :P Så sov Simon över här. Första gången. Haha. Konstigt att ha ett förhållande här, när man inte riktigt kan vara hemma hos någon av oss, utan alltid måste träffas utänför hemmet.
På måndagmorgonen gick vi ner i Torrey Pines, ett naturreservat här utanför mitt hus, oh vandrade lite.

Min Rambo, hihi. :)
På måndagkvällen såg jag Robin Hood på bio. Asbra film! :D Towncenter i Del Mar.

På tisdagen gick jag på Sex and the City 2 med Janine, Julie, Christina och Mette. :D Jag hade högklackat. Ett måste till den filmen ;) Älskade den! Mer tjejigt kan det väl inte bli? :P

 Torsdagmorgonen spenderade jag och Simon i Pacific Beach. Skickade in ett rekommendationsbrev till Köpenhamns Universitet. Min biologilärare skrev världens bästa rekommendation om mig! :D Så snällt. Hopaps det kan göra någon nytta i min ansökan, vill ju in på läkarlinjen i Köpenhamn. :)


 I går, fredag, hade jag och Simon en date och åt middag på the Cheesecake Factory. :) Supergott. Sedan världens bästa cheesecake. Endast 1560 kalorier :D :D Awesome!
Jag var himla förkyld dock. Det är nackdelen med att ha hand om tvååriga tvillingar - så fort de blir sjuka så blir jag också sjuk. Men men , får väl se det positiva i det: kommer att ha ett sjujäkla immunförsvar efter det här. ^^
Åkte till the Livingroom efteråt och träffade Christina, Ida, Torie, Mette och Stephan.
 Christina och Torie.  Mette och Ida.

Girls! Jag, Mette, Ida, Christina och Torie. Köpte en ny kjol på Urban Outfitters - love it! :D

Nu i dag så missar jag en bonfire på stranden med massa au pairer, för min värdmamma har en "girls night out". Som så många gånger förut. Suck. Kan jag säga att jag är trött på au pairlivet? Det är riktigt påfrestande att leva och bo på sin arbetsplats och hos sin chef. De kan närsomhelst säga att "vi behöver dig den och den kvällen och den och den helgen" och man har ingen möjlighet att styra sitt eget liv riktigt. Men nu har jag i alla fall varit här i mer än 6 månader! :D Fasiken vad fort tiden har gått egentligen. Snart har ni mig hemma igen. :P

I kväll kommer Simon hit och vi ska kolla film och efteråt blir det houseparty, 21årsfest! :D I morgon åker vi till Joshua Tree National Park. :)

Florida om mindre än 3 veckor!! :D

Weei*

Ta hand om er där hemma. Tänker på er.

Puss och kram!

- Wikenfors

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, vad jag saknar min Ellen, det är inte klokt att jag inte har självantänt ännu! Över sex månader! Just nu önskar jag bara att det kunde bli september, för den här sommaren ser jag inte fram emot det minsta. <3

2010-06-09 @ 10:02:42
Postat av: Ellen

Åh gumsigums! Det har väl aldrig gått så här lång tid utan att vi ahr träffats - de senaste 19 åren!? :O Drömde om dig i natt :D Ja, september kommer bli fett najs ;) <3

2010-06-22 @ 23:05:26
URL: http://wikenfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0