Tijuana!

Sammanfattning:
Vi kom, vi såg, vi överlevde! :D (Och drack en jävla massa drinkar!)

Utförligt:
Bestämde oss för att åka till det mytomspunna Tijuana! För er som såg OC så vet ni vad jag menar.
Lyssna på den här låten när ni läser..

Så tidigt förra söndagen begav vi oss ner till Old Town, utanför San Diego. Parkerade där och tog spårvagnen ner till gränsen. Där följde vi strömmen och korsade gränsen till fots.
 Ingen kontroll alls när vi gick in i Mexico. Fullt med taxichaufförer som väntade på kunder. Var verkligen som att kliva in i ett helt annat land (och det gjorde vi ju i och för sig också). Bad en av chaufförerna att köra oss till huvudgatan, Avenida Revolución.

Knallade gatan upp en liten bit, knallade tillbaka, insåg att det inte fanns så jättemycket att se, så vi gick upp till en restaurang/pub och beställde brunch. Riktigt mexicanskt. Vill de påstå i alla fall. ;) Nä, men det var faktiskt riktigt gott. Och det bästa med det hela var....

... 2 margaritas, 2 sex on the beach och 2 coronas! Som vår första beställning. ;) Arrrrrriba! Arrriba, abajo, al centro, pal dentro! Viva la Mexico! Sedan kom en man till Simon och virade en handduk om hans hals och började spruta Tequila och öl i hans mun. ^^ Random. Så gick vi runt lite i Tijuana och skrattade åt att de hade målat massor av åsnor randiga, så att de liknade zebror. "Why did you paint it?" "Nononono, he was born this way, he is adopted!" x) Haha, och så ville de ju såklart att vi skulle ta ett kort tillsammans med åsnorna med en sombrero på huvudknoppen. Men icke sa nicke, de kan behålla sina zebra-åsnor för sig själva ;) Haha. Men en liten smygbild kunde man ju ändå ta, eller? :P Som jag sa, det fanns inte så jättemycket att se, men det vara bara så härligt att vara 'utomlands', och med det menar jag att det var massor av köpmän som försökte fånga kunder och ropa ut sina varor. En härlig kille sa: "I'm sorry for being a pain in the ass, but you are the only tourists here". ^^ Och lite sanning låg det väl i det. Var inte många förutom jag och Simon som var icke-mexicanare, och det syntes ganska tydligt att vi var turister. :P
Folk har pratat så mycket och så illa om Tijuana; om tjuvar, våldtäktsmän och mördare och jag vet inte allt, så det var nästan så att jag trodde att jag skulle kola vippen ögonabums så fort mina fötter snuddade mexicansk mark och så fort mina lungor kände av den mexicanska luften! Så var ju tack och lov inte fallet, visade det sig. Jag lever ju så jag kan berätta om det, eller hur? ;) Nej, men vi höll oss till huvudgatan och vara bara där medan solen var uppe, men seriöst, jag tror att bara du håller dig till huvudgatan på kvällen också så är du nog lika säker där som på de flesta andra uteställen. Eller. Kanske inte lika säker, men det är inte alls så illa som alla får det att verka.


 Olé!  
Sedan fortsatte vi med lite fler margaritas och coronas.. ;) Man får ju passa på!
 Lullig  Gullig

Gick till ännu en pub och beställde mer margaritas och öl, och sedan testade vi den mekaniska tjuren och den 'virtuanske mannen', eller jag har ingen aning om vad man kallar det, men här är bilder i alla fall. :P



 Upp och ned! :P Det var riktigt kul. Men jag vart lite besviken på tjuren, jag gjorde det två gånger, och den kastade aldrig av mig, utan personalen stannade den istället, så för andra gången bad jag dem att få den att slänga av mig, men jag vet inte, han sa att han inte ville att jag skulle skada mig. Pfff. Jaja, det var kul i alla fall, och jag fick ju känna mig som kung när jag lyckades hålla mig kvar på den. :P
Så tog vi bara en taxi tillbaka till gränsen och gick tillbaka till USA. Då kontrollerade de lite mer, passet och pappret med visumet, och min handväska var tvungen att skannas, men ingen sådan kontroll som man går igenom på flygplatsen som piper ibland, och de kollade inte kamerafodral eller fickor eller så. Jag trodde det skulle vara svårt att komma in i USA igen, men de var inte så noggranna faktiskt. :P
Väl tillbaka i USA, hela och hållna, men lite smålulliga (eller, nu talar jag visserligen bara för mig själv, men ändå :P), så gick vi till Las Americas, en outlet precis vid gränsen. Massor av märkeskläder till väldigt låga priser :D Me gusta mucho! Köpte en svart klänning och svarta högklackade skor. Aaah, I'm in looove! :)


Så det var ett litet äventyr sådär en vanlig söndag. :)

Ta hand om er!
Puss och kram!

- Wikenfors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0