San Diego Wild Animal Park och County Fair

Sammanfattning:
Åkte till San Diego Wild Animal Park med Simon. Därefter bar det av till San Diego County Fair.

Utförligt:
Upp hyfsat tidigt, iväg inåt i landet med Simon, ca 30-40 minuter från Del Mar, på väg mot the Wild Animal Park (WAP). Hade fått låna ett medlemskort av min värdmamma, så jag skulle kunna komma in gratis istället för att betala typ 250 spänn. Dessutom en rabattkupong till Simon, så det blev lite billigare. Dock stog ju min värdmammas namn på medlemskortet, så det var bara tur att snubben som checkade korten inte frågade efter mitt ID. :P Så jag och Simon delade på hans biljett, så vi kom in för ca 100 kronor var istället. :) Temat på parken nu var: Afrika. Och värmen bekräftade det! Snorvarmt! ^^

Ellie och Kim i "Afrika"


Den vita noshörningen (ja, den är lite smutsig!), fanns tydligen bara sju kvar i världen (!) och två av dem bor här i WAP.

... och den här sällsynta apan finns det visst bara en av i hela världen. ;)


Vild best på "Afrikas" savann!
 PUMBAA :D

Jag på en noshörning. Tror nästan jag gillar WAP bättre än San Diego Zoo, trots att det är världsberömt. Var hyfsat lika, bara lite coolare djur på WAP. ;) Noshörningar, zebror, tigrar, lejon, gorillor etc.

Giraffer :) Savann

 Simba, Nala och Mofasa! :D

Simon med värstingkameran :P

 Överste Hati

Ranglig hängbro på väg mot tigrarna
Flamingos som gökar? Hmm. ;)
  Timon!
Hade en supertrevlig dag på the Wild Animal Park med världens bästa pojkvän. Maten där var dyr och "mindre god" (som vi var tvungna att säga i lågstadiet). Tummen ner för det. Men annars var det toppen. :)

Simon åkte och klippte sig efteråt, och jag träffade på en norsk familj som bott i Del Mar ett år och nu var på väg hem. Skandinavien samlat. :)

Sedan begav vi oss till San Diego County Fair. :) Mysig kväll!!
 

Jag och Simon tog en tur i Parisehjulet, riktigt amerikanskt. :) Aaaw.
 
En liten touch hemifrån - High Chaparral är alltid nära
 Simon vann en teddybjörn till mig, och en liten röd val. Aaaaaw, älskling, vad gulligt! :) ♥

Just nu är jag i Aspen, Colorado, med min värfamilj. Denna veckan blir det 86 timmar jobb! :O :S :(
Men men, biter ihop och står ut. Snart hemma i California igen. :)
Blogg om Florida på ingång.  :D

Puss och kram, tänker på er!

- Wikenfors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0