Miami, Florida, del 4

Sammanfattning:
Bytte hotell, nytt lyxigare hotell :) Körde scooter i värsta åksovädret någonsin! Åska, blixtar, hagel, spöregn - i enbart badkläder! Kollektivtrafik till flygplatsen, sova på flygplatsen, hem till Califronia!


Utförligt:
Packade ihop våra saker och flyttade ut från Lombardy Inn vid 12. Jag tog alla väskorna och hoppade in i en taxi och åkte till Hyatt Regency, och Simon tog scootern och kom dit 10 minuter senare. Fick sitta i en skitkö och vänta på en bro som var öppen för att låta båttrafik passera, och då steg ju priset på taxin. *stön*. Men chaffisen var en himla glad prick i alla fall, skrattade och skojjade, och höll nästan på att krevera och köra av vägen när jag sa att jag var en nanny, för på hans språk (Bahamas eller något sådant var han från) så betydde det "att gå på toaletten". Hah, kul att man kunde glädja någon då. :P Så check in på Hyatt, snofsigt värre! Vi tajmade det bra också - kom dit under det sjätte årliga internationella muslimska mötet! Jag lät håret svalla fritt!

Vi bytte upp oss! :D


Superman! Haha, vi var som små barn när vi kom in på rummet! (Eller, det är vi i och för sig väldigt ofta annars också, men speciellt då..). Började hoppa i sängen och ta massor av supermanfoton! ;) Vädret, från att ha varit kalas hela veckan, blev nu lite sämre, lite molnigt och så, men fortfarande sjukt varmt såklart - det är ju Florida! Vi tänkte dra ner till South Beach, Hyatt ligger i downtown Miami, på andra sidan bron, och South Beach / Miami Beach är typ en halvö tror jag. Så vi tänkte dra oss till Ocean Beach, men det var lite fr molnigt tyckte vi, så det blev lite shopping i stället! :D Mina fötter ledde oss till Steve Madden, en skoaffär, skänkt från ovan! De hade ett lyckohjul precis när man kom in, där man kunde snurra och vinna rabatt; 25%, 30% och 40% rabatt på allt. Jag fick 25%. Tusan. Gick runt och tittade lite på skor, och blev förälskad! Perfekt storlek, perfekt färg, perfekt passform, perfekt höjd - men svinigt dyra! Simon gick och snurrade på hjulet - och fick 40% rabatt! Det var ödesbestämt, jag var tvungen att köpa skorna! :D
 Steve Madden
Därefter gick vi till Urban Outfitters. När vi skulle ut igen hade skyara öppnat sig! Det formligen forsade ner och vi försökte gå en bit men det slutade med att vi sprang tillbaka, dyblöta! Efter ett par minuter överläggande bestämde vi oss för att det var lika bra att åka hem ändå. Frågade i affären efter en plastpåse att ta alla saker i, och fick en stoooor påse. Slängde väska, nyinköpta skor och alla vära kläder däri, och gick ut i bikini och plaskade oss fram i regnet och de stadigt växande vattenpölarna. Folk kollade på oss. Det hela var så absurt så jag kunde inte annat än skratta och hoppa i vattenpölarna och stänka vatten! :) Framme vid scooter som var mitt i en liten nyskapad sjö, hoppades på att den ville starta, och japps, det ville den. Simon körde, medan jag satt bak med den enorma plastpåsen på ryggen. Så bar det av tillbaka mot Miami Downtown. Över bron. Det började hagla och vi hade inte ens hjälmar, jag kunde inte se ett smack, och frågade hur Simon kunde klara det, och han sa att han inte såg ett smack heller. Boooom! En blixt, en till, en till, en till. Riktigt åskoväder med dunder och brak och blixtar och hagel och spöregn. Och vi på en liten scooter, i badkläder! Det var så absurdt att jag inte kunde hålla mig för skratt. :P Långsamt gick det, uppförsbacke på bron, vi åkte i cykelfältet. Folk tittade ut på oss från den torra insidan av deras bilar och skrattade och skakade på huvudet. :P En annan kille kom på motorcykel (han hade dock hjälm och kläder) och gav oss lite credit och sa att vi var galna och lycka till. Så väl över bron var i på Biscayne Boulevard i Downtown Miami - som var översvämmat! Det var så mycket vatten vi åkte igenom att jag var rädd att scootern skulle gå sönder och stanna mitt i trafiken! Bilarna körde mot rött för att det var så mycket vatten, så de vågade inte stanna! Helt galet! :O Så kom vi fram till vårt 4-stjärniga hotell, dygnsura, i badkläder på vår lilla scooter. Det var så fantastiskt kul så jag var tvungen att be dem ta ett kort på oss:

Vilket minne! :D

Efter ett långt, skönt och varmt bad gjorde vi oss i ordning och gick ut på middag. :)

Utsikt från hotellet.

Jodå, det gick så bra så att beställa ett glas rött ;) Tackar gudarna för Miami!

Åt på en fin restaurang, förrätt, huvudrätt och efterrätt - 3 rätters :D Åh så gott det var. Restaurangen hette: Dolores, but you can call me Lolita. ;)
Så hittade vi en rolig staty och hade lite kul
 
Åkte ner till hamnen senare

Tillbaka till hotellet och skrev lite vykort till folk och fä. Väldigt trevlig kväll!

Sista dagen. tog det lugnt och slappade på rummet tills vi var tvungna att checka ut. Så tog vi vår lilla scooter och körde över bron och tänkte åka in till en av öarna, men då var det en vakt där som sa att scootern räknades som motorcykel, och den fick inte komma in på ön. Då tänkte vi att vi bara ställer den där och går runt på ön, men nähe, då får man inte komma till ön till fots heller! Och inte på cykel heller - trots att de hade en cykelbana dit! Hycklare! Så vi åkte till Ocean Drive istället, inte fy skam det heller. :P


Så var det till problemet med att lämna tillbaka scootern, som vi hyrt i North Beach, och sedan ta oss tillbaka till hotellet i downtown till våra väskor och därefter till Fort Lauderdales flygplats. Efter att ha klurat på det länge så blev lösningen: Köra scootern till North Beach, ta bussen till downtown, hämta väskorna, ta MetroMover, byta till MetroRail (?) och sedan TriRail. Åka kommunalt i USA är inte alltid det enklaste, men det fixade vi galant, och kom undan billigt också ;)

I'm in Miami, Bitch! För er som inte vet (pappa, :P ) så är det en sång, och för att göra det lätt för er så behöver ni inte googla den eller youtuba den, för jag var så snäll och gjorde det åt er! :D




På väg hem till California! Hade lite udda flygtid hem; 6-tiden på morgonen, så det gick ingen kollektivtraffik upp dit så tidigt på morgonen, så vi kom till flygplatsen vid 21.30 kvällen före och satt och laddade upp bilder och åt bagels och muffins! Så hyrde vi en film genom iTunes, Den där Mary (There's something about Mary). Sjukt kul! :D

Älskar den filmen! Så fick vi väl 40 minuters sömn, sedan gick vi till vår terminal och checkade in. Det ska jag bara säga er - flyg aldrig United Airlines! Tacka vet jag Virgin Airlines eller Southwest. Pff, vi fick inte ens sitta tillsammans! :O Byte i Houston, Texas, på väg hem. Hemma runt 12, på 4th of July. Jag tog en dusch och sedan åkte jag till Simons hus och vi åt lite mat och kollade på svenska och danska komiker och roliga klipp på youtube. :) Sedan tänkte vi sova en timme innan vi skulle ut på kvällen. Ooooops. Vi vaknade - 5 timmar senare! :O Haha, så vi sov bort nästan hela 4th of July! Haha lite pinsamt, men fasiken vad trötta vi var! Var en riktigt mysig kväll ändå faktiskt. Skönt att slappa lite efter en sjukt kul resa tillsammans! :D

Sedan är det dags för min vecka i Aspen, Colorado, en vecka med helvetiskt mycket jobb! 90 timmar på en vecka! :O :O :O

Men först tar vi och avslutar denna Miamiresa med en fin liten bild på mig och min älskling


Puss på er alla!

Saknar och tänker på er!

- Wikenfors

Kommentarer
Postat av: Monika

Majjigt!

2010-07-25 @ 21:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0