Miami, Florida, del 1

Sammanfattning:
Jag och Simon tog vårt pick och pack och drog till Miami, Florida, 25 juni - 4 juli. Bodde på Miami Beach. Dagstur till Key West och Everglades. Drack drinkar på Ocean Drive. Badade i varmt turkost hav. Mmmmmmm. :)

Utförligt:
Joobbade fredagen den 25 juni till 6.30pm, sedan packade jag det sista (i sista minuten som vanligt!) och Mette och Vanessa hämtade upp mig kl. 8.30pm. Så körde vi till Simon och plockade upp honom och tog en snabbis förbi ATM (bankomat) i the towncenter. Så till San Diego Airport. Checkade in min väska, som vi delade på för schampo och balsam och sådana saker. Sedan är det ju lite löjligt hur noga de är i säkerthetskontrollen, av med skorna och tröjan och allt. Om sisådär 10-20 år kommer de väl ha oss att gå nakna genom den där kontrollen!
Jaja, på flyget ca kl. 11pm på väg mot Cincinnati, Ohio, för mellanlandning. Framme i Ohio 7am lokal tid. 2 timmars väntetid, så vi köpte lite frukost på McDonalds. Inte gott. Inte gott alls. Smakade som jag tänkte mig att amerikansk snabbmat skulle smaka innan jag kom hit. :P Inga höga förväntningar. Nytt flyg, mot Fort Lauderdale, framme runt 11-tiden lokal tid. Transfer till North Miami Beach, där vårt hotell låg, på Collins Avenue, ett stenkast från havet! :)

Fort Lauderdale International Airport.
Först bara slängde vi in vårt bagage i rummet, som var förvånansvärt fint mot vad jag hade förväntat mig, tog på oss badkläder och drog ner till stranden, jobbade på brännan och doppade oss i havet. Ojojoj, värmen och fuktigheten i Miami är inte att leka med! Var säkert 35-40 grader varmt, i alla fall i solen, och vattnet var väl i alla fall 28-29 grader. Ja, Celcius. :P Det kan jag leva med, faktiskt. :)
 Simon på väg hem från stranden
 Rummet hade en TV, och det är ju fotbolls-VM... ;)
Efter stranden gick vi för att proviantera. Publix hette en affär vi hittade, en bra bit bort. Köpte det nödvändigaste, frukost- och lunchmat. Släpade hem allt till rummet. Gjorde oss i ordning och gick sedan en sväng runtom där vi bor. Kvällen till ära firade vi med varsin footlong Subway, som vi åt på stranden. Spelade ingen roll att solen gått ner, var smällvarmt ändå. :P

North Miami Beach

Dagen därpå hyrde vi en scooter för en vecka. En liten röd sak. 

Så tog vi det nödvändigaste och begav oss av mot det berömda South Beach. Trodde vi. Visade sig att vi kört 20 minuter norrut, istället för söderut. Jahaja, så går det när mannen får ratta. ;) Hihi. Och ingen hjälm behövde man, hävdade försäljaren. Så kom vi till slut ner till South Beach, och körde på Ocean Drive och parkerade där.
 Simon tog kort på en fin Art Deco-byggnad...
 ... och jag tog kort på en fin pojkvän som tog kort på en fin Art Deco-byggnad. :P

Miami South Beach. Lade oss och stekte på stranden ett tag. Nice!
Sedan gick vi ett kvarter inåt och hittade Miami INK, tatueringsstudion som är känd från MTV. :D
  
 
Miami INK!

Västra South Beach, utsikt över Miami Downtown.

Miami
 Pusspuss

Precis utanför var vi bor.
 Dags att gå ut och äta på Ocean Drive

Lovie lovie

"Är ni båda över 21?"
"Ja, såklart!"
Okej, så lätt var det att beställa drinkar här ;) Mumma!

Yummie yummie mat. Ocean Drive.

Art Deco houses, Ocean Drive, South Beach, Miami

Tänkte att det kanske blir för mycket att skriva om hela Floridasemestern i en blogg, så jag delar upp det lite istället. Här var de två första dagarna. :)
Kommer förhoppnignsvis mer i kväll! Håll ut. Key West coming up ;)

Knallade förresten in till Aspen, Colorado, i dag. Är ju här med värdfamiljen nu efter Florida. Fortfarande mycket jobb, men nu är jag i alla fall mer än halvvägs igenom! I kväll och två dagar till. Sedan blir det mer jobb, men då är jag i alla fall hemma i San Diego igen. :)

Pusspuss och kramkram

- Wikenfors

Kommentarer
Postat av: Ellie

åh guuuud va härligt!! jag gjorde de flesta av de där sakerna också när jag var där sist faktiskt :o hyra scooter gjorde ni rätt i, det var fasiken de härligaste jag vart med om iaf! :D väntar med spänning på forts- key west!! vad hette hotellen ni bodde på?

2010-07-10 @ 00:18:18
URL: http://elliehoney.blogg.se/
Postat av: Ellie a.k.a. Ellen :P

Jag veet :D Det var perfekt med scootern och det var en helt sjukt bra semester :)

Key West-inlägg uppe nu. :P Vi bodde 6 nätter på Lobardy Inn, 6300 Collins Avenue , och en natt på Hyatt Regency, Biscayne Boulevard, för att ha det lite lyxigare ;)

2010-07-10 @ 16:10:13
URL: http://wikenfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0